Vai kafejnīcām jābūt piemērotām visai ģimenei?

Kafejnīcas un restorāni ir iestādes, kas vairāk paredzētas pieaugušajiem. Kaut gan mūsdienās parādās arvien vairāk izsmalcinātu ēdināšanas iestāžu, kas piemērotas arī bērniem, liela daļa komersantu vienalga turpina ignorēt bērnu un ģimeņu vajadzības, radot pieaugušajiem domātas atpūtas iestādes. Kā tad īsti ir, vai kafejnīcām vajadzētu būt piemērotām arī ģimenēm ar bērniem, vai tomēr tām vajadzētu palikt par pieaugušo atpūtas vietām, līdzīgi kā naktsklubiem un bāriem? Lai to noskaidrotu, paskatīsimies uz šo fenomenu no dažādu iesaistīto personu puses. Rakstu piedāvā Imprumutacum.

Vispirms izvērtēsim, ko tas nozīmē pašiem uzņēmumiem. No vienas puses, izveidojot ģimenēm draudzīgu kafejnīcu, uzņēmējs ir ieguvējs, jo iegūst papildus klientus. Ja kafejnīca nav piemērota bērna un visas ģimenes vajadzībām, vecāki, visticamāk to neapmeklēs, turklāt, tā kā bērniem piemērotu kafejnīcu ir maz, apmeklētāju skaita pieaugums, pielāgojot kafejnīcu ģimenes vajadzībām, varētu būt visai iespaidīgs. No otras puses, tā tomēr ir fokusēšanās uz vienu konkrētu segmentu. Ja kafejnīca būs piemērota bērniem, tā automātiski nebūs piemērota pieaugušajiem. Daudzi pieaugušie vēlas atpūsties izsmalcinātā vidē, bez apkārt skraidošiem, čalojošiem bērniem un interjera, kas vairāk atgādina bērnudārzu nekā izsmalcinātu ēdināšanas iestādi. Cilvēki bez bērniem kafejnīcām un restorāniem tomēr ir ienesīgāks bizness. Tieši tāpēc, ir saprotams, kāpēc šādu iestāžu nav daudz.

Tālāk turpināsim jau iesākto tēmu par apmeklētājiem bez bērniem. Viņi visbiežāk nevēlas, lai uz kafejnīcām un restorāniem tiktu vesti bērni, jo tas traucē viņu atpūtai. Šādās ēdināšanas iestādēs cilvēki nemaksā vien par ēdinu, bet arī atmosfēru, tāpēc ir tikai saprotams, ka cilvēki nevēlas, lai kaut kas bojātu viņu atpūtu. Diemžēl bērni kafejnīcas neuztver tāpat kā pieaugušie un šādā vidē viņiem ātri kļūst garlaicīgi, kas noved pie neadekvātas uzvedības un miera traucēšanas pārējiem apmeklētājiem. Protams, ir arī saprotoši apmeklētāji, kuriem bērni netraucē.

Visbeidzot, jāizvērtē arī, kā tad uz šo fenomenu skatās pašas ģimenes ar bērniem. No vienas puses, protams, vecāki vēlas, lai būtu kafejnīcas, uz kurām viņi var dotie skopā ar bērniem, turklāt, kur šiem bērniem būtu piemērota infrastruktūra. Tas nozīmē, ka kafejnīcai vajadzētu nodrošināt gan bērnu sēdeklīšus, gan bērnu ēdienkartes, gan rotaļu stūrīšus utt. No otras puses, arī vecāki ar bērniem, labprāt izbauda divvientulību un atpūšas gan bez savu bērnu klātbūtnes gan citu.

Tātad, šeit ir jautājums par ēdināšanas iestāžu segmentāciju. Tā kā ir gan cilvēki, kas vēlas ģimenēm draudzīgas kafejnīcas, gan tādi, kas labprātāk atpūšas mierīgākā atmosfērā ar izsmalcinātu interjeru, kafejnīcas savā ziņā vajadzētu nodalīt. Atsevišķi vajadzētu veidot ģimenēm draudzīgās kafejnīcas un pieaugušajiem paredzētās kafejnīcas. Proti, uzņēmumiem, kas vēlas būt ģimenēm draudzīgiem, vajadzētu vairāk piedomāt pie bērniem nepieciešamās infrastruktūras, bet pārējiem uzņēmumiem pie tā nebūtu jādomā. Protams, diskriminēt nevienu nedrīkst, tomēr, ja būs gana plašs piedāvājums ģimeņu kafejnīcām, cilvēki ar bērniem, visticamāk, paši izvēlēsies iestādes, kas ir viņu vajadzībām piemērotākas.

Ja vēlaties iepazīties ar šo tēmu vairāk, iesakām jums lasīt vairāk šajā mājas lapā.